Tokmanni-konserni yhdistää vuoden 2015 loppuun mennessä kaikki nyt seitsemän eri nimen alla toimivaa myymälää 113 paikkakunnalla yhden brändin, Tokmannin alle. Konsernista kerrotaan, että yksi valtakunnallinen halpakauppa-ketju antaa uusia mahdollisuuksia kehittää asiakaskokemusta sekä mahdollistaa selkeämmän myymäläketjun kehittämisen. Seitsemän myymäläketjun yhdistäminen yhden Tokmanni-ketjun alle auttaa asiakasta tunnistamaan valtakunnallisesti toimivan myymäläketjun laajuuden käyttötavarakaupassa suurten hypermarkettien rinnalla.
– Meidän viestimme asiakkaillemme on Yksi ja yhteinen Tokmanni, edullinen koko perheen käyttötavaran ostospaikka,jolla on 147 erikokoista myymälää 113 paikkakunnalla. Suomi on iso ja harvaanasuttu maa ja tavoitteenamme on, että asiakkaamme voivat tunnistaa ja kokea myymäläverkostomme yhtenäisenä sekä palvelun tasalaatuisena, missä ikinä liikkuvatkaan. Asiakkaamme hyötyvät merkittävästi uudistuksesta. Tämän jälkeen he tunnistavat entistä helpommin edulliset tarjoustuotteemme sekä tutut tuotemerkit jokaisesta myymälästä, toimitusjohtaja Heikki Väänänen toteaa.
Konsernista kerrotaan, kuinka yhteinen ketjubrändi tehostaa myös valtakunnallista markkinointia sekä parantaa yhteistyötä tavarantoimittajien kanssa.
– Muutos auttaa meitä erottumaan entistä paremmin muista alan toimijoista. Yhden myymäläketjun alla pystymme tarjoamaan vieläkin edullisemmat hinnat sekä ajankohtaisemman valikoiman kodin käyttötavaravalikoimassa sekä kehittämään markkinointia, Heikki Väänänen kertoo.
TOKMANNI-KONSERNIN MYYNTI KASVOI
Konsernin myynti kasvoi vuoden ensimmäisellä puolikkaalla noin 4 prosenttia ja myös tulos parani. Toimitusjohtaja Heikki Väänänen on tyytyväinen konsernin kehitykseen. Myynninkasvu kertoo, että olemme saaneet uusia asiakaita ja asiakkaamme arvostavat sitä, että ostaessaan meiltä he saavat eurolla enemmän kodinkäyttötavaroita. Konsernista kerrotaan, että verkkokauppa TokNetistä on myös muodostunut asiakkaiden toinen kaupassakäynnin vaihtoehto, sillä nyt jo yli puolet verkkokaupan asiakkaista hyödyntää TokNetin ilmaista kuljetuspalvelua valitsemaansa lähimyymälään.
– Euroopassa on ollut jo pidemmän aikaa nähtävissä, kuinka halpakauppa kasvattaa suosiotaan ja esimerkiksi Saksassa jo puolet vähittäiskaupan asiakkaista asioi halpakaupassa, vahvaan tulevaisuuteen vakaasti uskova Heikki Väänänen toteaa.
Lisätietoja:
Heikki Väänänen, toimitusjohtaja
Tokmanni-konserni
p. 020 728 6044, [email protected]