Tiedotteet

Tokmannin mobiilisovellukselle lentävä lähtö – Asiakkaiden arkea helpottavalla sovelluksella jo kymmeniä tuhansia käyttäjiä, vaikka sovellusta ei ole vielä edes lanseerattu

02.03.23

Tokmanni     Lehdistötiedote     2.3.2023 klo 14.00

Tokmanni palvelee asiakkaitaan nyt entistä paremmin myös mobiililaitteilla. Esimerkiksi Tokmanni Klubin jäseneksi tunnistautuminen ja etukuponkien hyödyntäminen onnistuvat kätevästi Tokmanni-mobiilisovelluksella.

Tokmannin kanta-asiakasohjelman hyödyntäminen helpottui huomattavasti sovelluskaupoissa 20. helmikuuta julkaistun mobiilisovelluksen myötä. Alkuun vain Tokmannin henkilökunnalle julkaistu mobiilisovellus nousi välittömästi valtaisaan suosioon myös Tokmannin asiakkaissa. Tokmanni-sovellusta ladattiin kymmeniä tuhansia kertoja vain muutamassa päivässä – ja ennen varsinaista lanseerausta. Sovelluksen saama huomio on vauhdittanut myös Tokmanni Klubia, joka on ylittänyt jo kahden miljoonan jäsenen rajapyykin.

Tokmanni-mobiilisovellus sai lentävän lähdön erityisesti kahvitarjouksen sisältäneen etukuponkinsa ansiosta, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri iloitsee.

– Osasimme odottaa mobiilisovelluksestamme löytyvien etukuponkien puhuttelevan asiakkaitamme. Nyt jo kymmenet tuhannet asiakkaamme ovat ottaneet Tokmanni-mobiilisovelluksemme omakseen, mikä on valtaisan iloinen yllätys etenkin siksi, että emme ole vielä edes lanseeranneet sitä.

– Mobiilisovelluksemme ensitaival samoin kuin Tokmanni Klubin jo kahden miljoonan halpojen hintojen ystävän rajapyykin saavuttaminen vain noin 4,5 miljoonan täysi-ikäisen asukkaan Suomessa osoittavat osaltaan, kuinka tärkeä rooli kahvilla ja muilla tarjouksilla on meidän suomalaisten sydämissä.

Kanta-asiakkaaksi tunnistautumisesta entistäkin vaivattomampaa

Vaikka kahvi ja muut etukupongit ovat toistaiseksi olleet näkyvimmässä osassa, tuo helppokäyttöinen ja ilmeeltään moderni Tokmanni-sovellus tullessaan monia muitakin Tokmannin asiakkaiden arkea ilahduttavia ja sujuvoittavia ominaisuuksia.

Erityisen myönteistä on, että Tokmanni-sovelluksen myötä asiakkaat voivat tunnistautua Tokmanni Klubin jäseniksi nyt myös mobiililaitteillaan, Ääri kertoo.

– Myymälöidemme kassoilla riittää, että vilauttaa sovelluksesta löytyvää QR-koodia. Tämä paitsi nopeuttaa asioimista kassoillamme myös tuo lisää valinnanvaraa heille, jotka ovat aiemmin luetelleet puhelinnumeronsa tai näyttäneet sen esimerkiksi kanta-asiakaskortistaan tai muistilapuiltaan.

Henkilötunnuksensa tunnistautumisvälineeksi lisänneet asiakkaat ovat voineet – ja voivat jatkossakin – tunnistautua kanta-asiakkaiksi käteväsi myös ajokorteillaan tai muilla virallisilla, kuvan ja viivakoodin sisältävillä henkilöllisyystodistuksillaan.

Tokmanni Klubin jäsenet voivat tunnistautua kanta-asiakkaiksi nyt erittäin kätevästi myös mobiililaitteillaan.

Erityishuomio jatkossakin mobiilisovelluksen uniikeissa etukupongeissa

Tokmannilla helmikuussa ensi kertaa tarjotut sähköiset etukupongit löytyvät jatkossakin mobiilisovelluksesta.

– Etukuponkien avulla Tokmanni Klubin jäsenet saavat esimerkiksi sellaisia yksilöityjä tai tiettyjä myymälöitä koskevia etuja, kaupanpäällisiä ja muita lahjoja, jollaisia ei muualta saa, Ääri kertoo.

– Kahvi nosti etukuponkimme koko kansan puheenaiheeksi, mutta selvää on, että tulemme jatkossakin tarjoamaan asiakkaitamme aidosti puhuttelevia, monipuolisia etuja. Juuri nyt etukuponkiemme joukossa on esimerkiksi suklaata, Iittalaa ja suihkusaippuaa, ja lisää yllätyksiä on luvassa. Samaan aikaan meiltä löytyy esimerkiksi Tokmannin klubi- ja muita tarjouksia sekä muita etuja, hän täydentää.

Paljon muitakin käteviä ominaisuuksia

Android- ja IOS-laitteille suunniteltu mobiilisovellus tarjoaa helpon reitin esimerkiksi kanta-asiakastilin tietoihin ja myymälöiden aukioloaikoihin. Tarjolla on myös sähköinen kuitti- ja takuupankki, jonne Tokmanni Klubin jäsenenä tehtyjen ostosten tiedot tallentuvat automaattisesti. Näin vältytään paperisten kuittien tulostamiselta ja säilyttämiseltä.

– Myös Tarjoussanomamme sekä klubi- ja muut tarjouksemme löytyvät helposti mobiilisovelluksen pääsivulta, samoin ohjaus verkkokauppaamme. Lukaistavana on myös ajankohtaisia kuulumisiamme ja tietoa tapahtumistamme, Ääri kertoo.

Ääri lupaa Tokmannin huomioivan asiakkaidensa toiveita jatkossakin.

– Olemme jo kokeilleet muun muassa ensimmäisiä kolmansien osapuolten tarjoamia kumppanietuja. Jos – ja todennäköisesti kun – asiakkaamme haluavat meiltä sellaisia jatkossakin, tulee niitä lisää lähitulevaisuudessa. Myös esimerkiksi asiakkaidemme toivomia arvontoja on luvassa, hän kertoo.

Tokmanni Klubissa on jo yli kaksi miljoonaa 18 vuotta täyttänyttä jäsentä. Luku on huomattava, sillä Suomessa on noin 4,5 miljoonaa täysi-ikäistä asukasta.

Tokmannin mobiilisovellus lyhyesti

  • Android- ja IOS-laitteille (mm. Samsung, OnePlus, Apple) suunniteltu mobiilisovellus, jota käyttämällä Tokmannin asiakas voi esimerkiksi
    • hyödyntää vain sovelluksesta löytyviä, aidosti rahanarvoisia etukuponkeja 
    • pysyä perillä Tarjoussanomien ja Ruokasanomien tarjouksista 
    • lukaista Tokmanni Klubin klubitarjoukset ja muita Tokmannin ajankohtaisia kuulumisia 
    • tunnistautua klubijäseneksi näppärästi QR-koodilla myymälöiden kassoilla
    • katsoa tietoja aiemmista ostoksistaan sähköisestä kuitti- ja takuupankista 
    • suunnata ostoksille kattavan valikoiman ja halpojen hintojen verkkokauppaan 
    • tarkistaa Tokmannin myymälöiden yhteystiedot ja aukioloajat 
    • päivittää Tokmanni Klubi -jäsentietojaan.
  • Mobiilisovelluksen käyttäminen edellyttää, että asiakas on Tokmanni Klubi -etuohjelman jäsen. Jäseneksi voi liittyä esimerkiksi mobiilisovelluksen avulla. Tokmanni Klubin jäsenyys ja Tokmannin mobiilisovelluksen käyttäminen ovat asiakkaalle täysin ilmaisia.

Tokmanni Klubi lyhyesti

  • Tokmanni Klubi on Tokmannin vuoden 2021 elokuussa lanseeraama ilmainen kanta-asiakasohjelma, joka tarjoaa mm. runsaasti mielenkiintoisia tarjouksia ja muita etuja sekä palveluita Tokmannin kanta-asiakkaille.
  • Tokmanni Klubi on ahkerassa käytössä sekä kaikissa Tokmanni-myymälöissä että halpakauppaketjun verkkokaupassa osoitteessa tokmanni.fi.
  • Tokmanni Klubi on erittäin helppokäyttöinen: esim. rekisteröityminen kanta-asiakkaaksi vie vai muutaman minuutin. Kanta-asiakkaaksi tunnistaudutaan myymälän kassalla kätevästi puhelinnumerolla, Tokmannin mobiilisovelluksen QR-koodilla tai virallisella, kuvan ja viivakoodin sisältävällä henkilöllisyystodistuksella.
     

Lataa Tokmanni-mobiilisovellus Android- (esim. Samsung, Nokia ja OnePlus) tai IOS-laitteille (Apple). Löydät sovelluksen Android-laitteille Google Play- ja IOS-laitteille App Store -sovelluskaupasta. Lisätietoa sovelluksen lataamisesta ja käyttämisestä löydät Tokmannin verkkosivuilta tokmanni.fi/tokmanniklubi/tokmanni-sovellus.

Tutustu Tokmanni Klubiin ja rekisteröidy halpojen hintojen ystäväksi Tokmannin verkkosivuilla osoitteessa tokmanni.fi/tokmanniklubi.


TOKMANNI


Lisätietoja:


Veli-Pekka Ääri
johtaja, markkinointi ja viestintä

puh. 040 655 5257
veli-pekka.aari(at)tokmanni.fi


Pauliina Mäkiaho
kehityspäälllikkö, kanta-asiakasohjelma ja medialiiketoiminta

puh. 020 728 5398
pauliina.makiaho(at)tokmanni.fi



Maarit Mikkonen
sijoittajasuhde- ja viestintäpäällikkö

puh. 040 562 2282
maarit.mikkonen(at)tokmanni.fi



Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.


Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 300 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 200:n Tokmanni-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.